Mina mål med min ridning

Ja det ska man väll ha, även om man inte kommer att kunna uppnå dem på en gång.=) Jag vill ju så klart komma så långt som möjligt, och då är ju fågan om hur högt det är. Ja jag vill ju inte bli en ryttare som t ex Malin eller Rolf-Göran. Men jag vill komma till elit nivå PÅ PONNY.

Mitt mål just nu är att få Dobbie så fin som han kan bli och att få komma ut och tävla få fort som möjligt. Sen är det ju mindre saker som man jobbar med just för stunden. Som nu t ex är det att få honom lungn och sansad, även om det är i stressade situationer. T ex när det är många hästar samtidigt eller hinder.

Mål för framtiden är ju att sikta högt och komma långt. Jag vill gärna vara med i final i ponny SM. Men sedan får vi se om det blir på Dobbie eller på en annan häst eller inte alls. Det är i alla fall det jag kämpar för. Dobbie har ju åtminstånde viljan att lära sig mer, och med det tror jag att man kan komma långt. OBS detta vill jag göra PÅ PONNY, och sedan får vi se vad det blir på stor häst eller om jag änns kommer att rida stor häst.


Detta är jag berädd att kämpa för. Det vet jag att jag kommer att få göra, och det gör jag varje dag. Jag vet att jag och Dobbie absolut inte är bäst men ju mer vi lär oss ju närmare målen och toppen kommer vi.=-)

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0